Έσπασε το φράγμα των 5 εκατ. TEU το λιμάνι του Πειραιά

Ο Πειραιάς είναι μια ανάσα μακριά από τα
σκήπτρα του μεγαλύτερου λιμανιού της Μεσογείου, αλλά και την 4η θέση σε
ευρωπαϊκό επίπεδο.
Την, Δεύτερα 18 Νοεμβρίου 2019, στις 9:58
π.μ. διακινήθηκε το εμπορευματοκιβώτιο (TEU) με αριθμό CSUN7025891 που
εκφορτώθηκε από το πλοίο COSCO SHIPPING CAPRICORN και με το οποίο η συνολική
διακίνηση στο λιμάνι του Πειραιά έφτασε τα 5.000.000 TEU για το 2019.«Το
γεγονός ότι το όριο των 5.000.000 TEU ξεπεράστηκε ήδη από τον Νοέμβριο φέρνει
πιο κοντά το λιμάνι του Πειραιά στην πρώτη θέση στη Μεσόγειο και πιθανότατα
ανάμεσα στα τέσσερα πρώτα λιμάνια της Ευρώπης» επισημαίνει σε ανακοίνωσή του ο
ΟΛΠ. Ο Πειραιάς βρίσκεται πίσω μόνο από τη Βαλένθια στη Μεσόγειο: Το ισπανικό
λιμάνι είναι πρώτο στη Μεσόγειο και τέταρτο στην Ευρώπη, διακινώντας 5,1
εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια ετησίως. Παγκοσμίως είναι στην 19η θέση. Ο
Πειραιάς στην παγκόσμια κατάταξη είναι στην 32η θέση. Τα τρία πρώτα ευρωπαϊκά
λιμάνια απέχουν ακόμα πολύ μακριά: Στην κορυφή βρίσκεται το Ρότερνταμ (11ο στον
κόσμο) με 14,5 εκατομμύρια κουτιά. Ακολουθεί στη δεύτερη θέση στην Ευρώπη η
Αμβέρσα, με 11,1 εκατομμύρια TEU/έτος (13η στον κόσμο) και το Αμβούργο στην
τρίτη θέση και 19ο στον κόσμο. Εν τω μεταξύ, οι Κινέζοι επιμένουν παρασκηνιακά στην
κατασκευή της προβλήτας IV. Όπως επισημαίνουν κύκλοι της εταιρίας, εάν δεν φτιαχτεί
η προβλήτα, η επένδυση της Cosco είναι προβληματική. Αν ο Πειραιάς θέλει να
ανέβει στην πρώτη τριάδα των λιμανιών της Ευρώπης θα πρέπει να φτάσει να
διακινεί 10 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια τον χρόνο. Όμως σήμερα δεν έχει τον χώρο
για να το κάνει . Έχει πιάσει ταβάνι. «Θέλει 1 ½ με δύο χρόνια για να
κατασκευαστεί η νέα προβλήτα. Αν καθυστερήσει το έργο, τότε θα χαθεί πολύτιμος
χρόνος και μαζί φορτία και εταιρίες. Τώρα είναι η κατάλληλη συγκυρία –που
υπάρχουν φορτία και ο Πειραιάς είναι δραστήριος– να έρθουν και άλλα. Αν δεν
μπορέσει το λιμάνι να εξυπηρετήσει τη ζήτηση, είναι λογικό ότι θα στραφούν οι
εταιρείες σε άλλα λιμάνια για αν προωθήσουν τα εμπορεύματά τους και θα
συμπαρασύρουν προς τα κάτω την πορεία του Πειραιά» λέει γνώστης του λιμανιού. Τα
έσοδα, ο μεγάλος τζίρος στον Πειραιά γίνεται από το εμπορικό λιμάνι και
συνακόλουθα το car terminal. Και αυτό ενδιαφέρει κυρίως του Κινέζους. Αμέσως
μετά επιθυμούν τη βελτίωση της σιδηροδρομικής εξυπηρέτησης, αφού τώρα, σε
καθημερινή βάση, λειτουργούν δύο συρμοί ενώ θα ήθελαν πέντε συρμούς. Δεν
υπάρχουν όμως βαγόνια από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ακολουθεί το κέντρο logistic και μετά η
ναυπηγοεπισκευή. Την κρουαζιέρα ναι μεν θα την αναπτύξουν αλλά θεωρούν ότι δεν
υπάρχουν μεγάλα περιθώρια κέρδους όπως συμβαίνει με τις άλλες τέσσερεις
δραστηριότητες.