Η Αττική Οδός, οι ενδιάμεσοι και οι καθαροί όροι

Όπως
είχε αποκαλύψει η «axianews» ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ.
Καραμανλής φέρεται αποφασισμένος να προχωρήσει σε προκήρυξη διαγωνισμού εντός
του 2020 για την Αττική Οδό! Η παράταση της σύμβασης με την ανάληψη ταυτόχρονα
των επεκτάσεων που ζητούσαν οι εργολάβοι και είχε συμφωνήσει ο Χρ. Σπίρτζης
πλέον δεν παίζει! Η άποψη που κυριαρχεί στην κυβέρνηση είναι πως στον νέο
διαγωνισμό η σύμβαση που θα προκύψει θα πρέπει να είναι υπέρ του Δημοσίου και
όχι υπέρ των εργολάβων - παραχωρησιούχων όπως συνέβαινε μέχρι σήμερα! Για να
γίνει, όμως, αυτό οφείλουμε να επισημάνουμε, γνωρίζοντας πρόσωπα και πράγματα
και παρακολουθώντας επί σειρά ετών το ρεπορτάζ των κατασκευών, θα πρέπει να υπάρξουν
«καθαροί όροι» και τους καθαρούς όρους θα πρέπει να τους συντάξουν και να τους
διαμορφώσουν «καθαροί» νομικοί και τεχνικοί σύμβουλοι! Και να μην επαναληφθούν
φαινόμενα όπως αυτά της βιομηχανίας των αποζημιώσεων που παρατηρείται στην
πλειοψηφία των μεγάλων έργων, ούτε να δίδεται το δικαίωμα στους ίδιους τους
εργολάβους να καθορίζουν οι ίδιοι τους όρους επιλεκτικά και προνομιακά όπως
ακριβώς συνέβη με το κόστος συντήρησης της Αττικής Οδού. Όλα καθαρά, λοιπόν,
από τους όρους προκήρυξης μέχρι τους όρους του διαγωνισμού και τους όρους τους
κόστους συντήρησης! Και να μην ανοίξουν κάποιοι παράθυρα που να οδηγούν τα
ζητήματα στη διαιτησία, γιατί ως γνωστόν το Ελληνικό Δημόσιο δεν κατάφερε ποτέ μέχρι
σήμερα να κερδίσει ούτε μια διαιτησία απέναντι στους εργολάβους! Αντιθέτως οι
εργολάβοι και κάποιοι άλλοι μέσα από τις διαιτησίες πλούτισαν…