Ζωή Κερασιώτη: «Δημιουργούμε ταυτότητες οι οποίες προσφέρουν αξίες σε μάρκες»

H Ζωή Κερασιώτη είναι η κινητήρια δύναμη πίσω από την The Brand Team, μια εταιρεία με ειδίκευση στο branding, η οποία μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα έχει καταφέρει να εξελιχτεί σε πρωτοποριακή δύναμη στον συγκεκριμένο χώρο, παρουσιάζοντας μερικά από τα πιο εντυπωσιακά πρότζεκτ.

Η Ζωή Κερασιώτη γεννήθηκε στην Αθήνα το 1980. Έχει πραγματοποιήσει σπουδές Marketing Communications ΒΑ στο Αμερικάνικό Κολέγιο Ελλάδος – Deree και στη συνέχεια πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές Design and Branding Strategy MA στο πανεπιστήμιο Brunel University στο Λονδίνο. Επιστρέφοντας στην Αθήνα το 2004 και μέχρι το 2013 εργάστηκε σε brandng agencies και διαφημιστικές εταιρείες ως Branding Strategist και Account Director. Τον Σεπτέμβριο του 2013 ίδρυσε τη The Brand Team™ που ειδικεύεται στη μελέτη στρατηγικής και τον σχεδιασμό εταιρικών και προϊοντικών ταυτοτήτων.

– Περιέγραψέ μας τι ακριβώς κάνετε στην The Brand Team;

– Η The Brand Team™ είναι εταιρεία με εξειδίκευση στο branding. Εστιάζουμε στη δημιουργία εταιρικών και προϊοντικών ταυτοτήτων. Πιο συγκεκριμένα, οι υπηρεσίες της περιλαμβάνουν branding στρατηγική, ονοματολογικό σύστημα/ονοματολογία, εταιρικά και προϊοντικά λογότυπα, συσκευασίες, σχεδιασμό website, environmental branding, POP υλικά, έντυπα, εφαρμογές εταιρικής και προϊοντικής ταυτότητας κ.λ.π. Στη The Brand Team™ έχουµε την τεχνογνωσία και την εµπειρία που µας επιτρέπουν να ικανοποιήσουµε πλήρως τις ανάγκες και τους στόχους ανάπτυξης μιας εταιρείας/brand. Η δουλειά μας χαρακτηρίζεται από ανθρωποκεντρικές και στρατηγικές σχεδιαστικές λύσεις. Είμαστε ειδικοί στην απλοποίηση σύνθετων προβλημάτων, προκειμένου να δημιουργήσουμε ταυτότητες οι οποίες προσφέρουν αξίες σε μάρκες και τελικούς χρήστες.

– Είναι στην ιδιοσυγκρασία του Έλληνα επιχειρηματία το branding;

-Θεωρώ ότι στις μεγάλες εταιρείες είναι αναπόσπαστο κομμάτι και κατανοούν απόλυτα τα οφέλη μιας συνεργασίας με branding consultants, σε μικρότερου μεγέθους εταιρείες στην αρχή δεν πιστεύω ότι το κατανοούν όμως όταν βλέπουν ότι η λογική να σχεδιάζουν μόνοι τους λογότυπα ή να δημιουργούν ονοματολογίες δεν δουλεύει, έρχονται άμεσα σε επαφή με γραφεία του χώρου μας.

– Πόσο επηρέασε η κρίση τη δουλειά σου;

– Ξεκίνησα την εταιρεία το 2013, δηλαδή στην καρδιά της κρίσης, αυτό που έχω να πω είναι ότι πάντα θα δημιουργούνται ταυτότητες για νέες μάρκες και πάντα θα υπάρχει αυτή η ανάγκη. Σίγουρα δεν υπάρχουν τα budget που υπήρχαν, αλλά η αλήθεια είναι ότι ήταν υπερβολικά χωρίς να φέρνουν το θεμιτό αποτέλεσμα. Η κρίση επανατοποθέτησε όλη την κατάσταση και δημιούργησε μια νέα πραγματικότητα και νέες ευκαιρίες. Βασικά δεν το έκανε η κρίση, το έκαναν οι νέοι επιχειρηματίες για να μην αποδεχθούν ότι επειδή υπάρχει κρίση δεν πρέπει να κάνουμε τίποτα. Δημιουργήθηκαν νέα γραφεία, με νέες ομάδες πολύ πιο δημιουργικές, με νέα εργαλεία και το ευχάριστο είναι ότι αυτό το στήριξε πολύ η αγορά γιατί εμπιστεύτηκε αυτές τις ομάδες.

– Γιατί είναι σημαντικό το branding;

– Πριν από δεκαετίες το branding οριζόταν ως ένα όνομα, σλόγκαν, σύμβολο ή σχέδιο ή συνδυασμός αυτών των στοιχείων που διακρίνουν μια εταιρεία, ένα προϊόν ή μια υπηρεσία από μια άλλη. Σήμερα το branding είναι πιο πολύπλοκο και ακόμα πιο σημαντικό γιατί:

•      Επικοινωνεί ξεκάθαρα το μήνυμα της μάρκας.

•      Δημιουργεί εμπιστοσύνη στους καταναλωτές.

•      Επιβεβαιώνει την αξιοπιστία.

•      Συνδέει συναισθηματικά τους καταναλωτές με το προϊόν.

•      Παρακινεί για αγορά.

Τα προϊόντα, οι μάρκες πρέπει να μπορούν να επικοινωνούν με διαφορετικό τρόπο την εικόνα τους και να χτίζουν πάνω σε αυτή. Οι καταναλωτές συνδέονται με τα brands και με τις εμπειρίες που τους προσφέρουν και σε μια αγορά με τόσες επιλογές πρέπει να κάνεις τη διαφορά για να σε εμπιστευτούν και να σε αγαπήσουν.

– Ποιες είναι οι βασικές δυσκολίες που αντιμετωπίζεις στη δουλειά σου;

– Μία από τις πιο βασικές είναι ότι θεωρούν τα γραφεία που κάνουν branding είναι γραφεία γραφιστικής. Είναι δύσκολο καταλάβουν τη διαφορά. Δεν δημιουργούμε εικόνα ή σύμβολα χωρίς στρατηγική και σκέψη, δεν αποφασίζουμε με γνώμονα αν μας αρέσει κάτι ή δεν μας αρέσει αλλά αν λειτουργεί ή όχι. Ακολουθούμε διαδικασίες χρησιμοποιώντας σωστά εργαλεία, αναλύουμε την αγορά και κυρίως δεν σχεδιάζουμε για τη μάρκα, σχεδιάζουμε για το κοινό της μάρκας.

– Υπάρχει ανταγωνισμός στον τομέα σου στην Ελλάδα;

– Σαφώς και αξιόλογος και αυτό είναι που με κάνει πολύ χαρούμενη, θεωρώ απόλυτα υγιές να υπάρχει ανταγωνισμός και που υπάρχουν αρκετά γραφεία, γιατί αυτό σημαίνει ότι η δουλειά μας έχει σημασία και η αγορά το έχει κατανοήσει και επενδύει.

– Σου έχει τύχει να μη «δουλέψει» ένα brand σου;

Όχι, μου έχει τύχει ένα brand να έχει χάσει τον έλεγχο του, να μην ακολουθήσει τη στρατηγική και να μη προχωρήσει. Σε αυτό δεν φταίει το brandingstrategy που προτείναμε, αλλά το ότι υπήρχαν αλλού κενά. Όταν δημιουργείς ένα brand είναι η αρχή μιας μάρκας και εμείς έχουμε την τύχη να είμαστε στην αρχή, μετά χρειάζονται κάποια βήματα για να μπορέσει να προχωρήσει και να στηθεί, εκεί αν δεν δώσεις την προσοχή που χρειάζεται είναι σαν να κρατάς μια υπέροχη ταυτότητα και να την πετάς.

– Ποια διαδικασία ακολουθείς όταν κάνεις branding σε ένα προϊόν;

– Στην The Brand Team™ έχουμε μια ολοκληρωμένη διαδικασία που ακολουθούμε για να κατανοήσουμε όσο περισσότερο γίνεται ένα brand. Υπάρχει μια σειρά από ερωτηματολόγια, αναλύσεις και συζητήσεις με τους key desicions makers γιατί θεωρούμε ότι οι άνθρωποι που γνωρίζουν το προϊόν τους πρέπει να είναι μέρος όλης της διαδικασίας και μαζί μας να χτίσουν το brand τους. Στη συνέχεια –ανάλογα πάντα το ζητούμενο– στήνεται μια ομάδα που ασχολείται αποκλειστικά με αυτό το project. Μετά από αυτό δεν μπορώ να σας πω γιατί εξαρτάται αν έχουμε π.χ. να κάνουμε με corporate branding, product branding ή rebranding, οπότε οι διαδικασίες είναι εμπιστευτικές και διαφέρουν μεταξύ τους.

– Χωρίς να θέλω να αδικήσεις κάποιον, υπάρχει κάποια δουλειά την οποία αγαπάς ιδιαίτερα;

– Αγαπάω πολύ όλες τις δουλειές που έχω κάνει καθώς και ευχαριστώ όλο το πελατολόγιό μου για την εμπιστοσύνη και τη συνεχή σχέση που έχουμε. Οι πελάτες μας έχουν στηρίξει και μας έχουν εμπιστευτεί και το καταπληκτικό είναι οι σχέσεις μας μαζί τους είναι μακροχρόνιες. Δεν θα ξεχωρίσω καμμία για όλες τις δουλειές μας είμαι περήφανη και ευγνώμων.

– Υπάρχει κάποια καμπάνια που έχεις ζηλέψει και θα ήθελες να έχεις κάνει;

– Θεωρώ ότι δημιουργικά αν και μικρή χώρα κάνουμε καταπληκτικά πράγματα, δεν έχω να πω για κάποια συγκεκριμένη δουλειά, χαίρομαι που υπάρχει αξιόλογος ανταγωνισμός και τα στάνταρτ είναι πολύ υψηλά.

– Αν μπορούσες να αναλάβεις ένα οποιοδήποτε προϊόν ποιο θα ήταν αυτό;

– Το συνολικό branding αεροπορικής εταιρείας.

– Υπάρχει κάποιο μότο που σε χαρακτηρίζει;

– Υπάρχουν δύο: ένα για τη δουλειά και ένα για μένα.

Για τη δουλειά: We don’t design for brands we design for people interacting with brands.

Για μένα: have love, will travel (by The Sonics – song).

– Όταν δεν δουλεύεις με τι ασχολείσαι;

– Με πάρα πολλά πράγματα, έχω πολλή ενέργεια, κυρίως με την οικογένειά μου που θεωρώ ότι είναι η καλύτερη παρέα μου και μου μαθαίνουν κάθε μέρα κάτι διαφορετικό, με το kick boxing που θεωρώ καταπληκτικό άθλημα που ασκεί σώμα και νου και με μια ατελείωτη λίστα που δεν διαφέρει σε τίποτα από ό,τι κάνουν όλες οι εργαζόμενες μητέρες.

Μάθετε περισσότερα για τα πρότζεκτ της The Brand Team στο: www.thebrandteam.com