Fitch: Τι θα φέρει το 2019 στην παγκόσμια ναυτιλία

09/12/2018, 16:45
1

Πυκνά σύννεφα εξακολουθούν να καλύπτουν την παγκόσμια ναυτιλία, που έρχεται αντιμέτωπη με κινδύνους για τη ζήτηση, οφειλόμενους στην επιβράδυνση της οικονομίας και στη στροφή στον προστατευτισμό, με το αυξημένο κόστος των καυσίμων, αλλά και πιο αυστηρό ρυθμιστικό πλαίσιο. Διαφαίνονται, ωστόσο, ορισμένες αχτίδες αισιοδοξίας στο μέτωπο της διαχείρισης της χωρητικότητας, η οποία θεωρείται καθοριστική για τη βιώσιμη κερδοφορία. Αυτά επισημαίνει σε έκθεσή του για τον κλάδο ο Fitch, ο οποίος διατηρεί προς το παρόν αρνητικές τις προοπτικές, αλλά αφήνει ένα παράθυρο βελτίωσης των πραγμάτων. «Το μη ευνοϊκό περιβάλλον αντισταθμίζεται εν μέρει από ενδείξεις καλύτερης διαχείρισης της χωρητικότητας, η οποία είναι το «κλειδί» για μία βιώσιμη ισορροπία και για ναύλους, που θα στηρίζουν σταθερά την κερδοφορία» αναφέρουν χαρακτηριστικά οι ειδικοί του αμερικανικού οίκου.

Προσθέτουν επίσης ότι περιμένουν καλύτερα δεδομένα στα κοντέινερ και στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, αλλά και επίμονες πιέσεις στα τάνκερ. Ο μεγάλος κίνδυνος για τη ναυτιλία παραμένει η κλιμάκωση των μέτρων προστατευτισμού, η οποία θα μπορούσε να πλήξει το παγκόσμιο εμπόριο και την ανάπτυξη του ΑΕΠ. «Το ελεύθερο εμπόριο είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη της ναυτιλίας, αφού περίπου το 80% των αγαθών μεταφέρονται μέσω πλοίων» εξηγεί ο Fitch. Ο οίκος αναφέρεται και στο πιο αυστηρό ρυθμιστικό πλαίσιο για τα καύσιμα, αναφορικά με την περιεκτικότητα σε θείο, το ο οποίο θα μπορούσε να αυξήσει αισθητά τα λειτουργικά κόστη και τις απαιτήσεις κεφαλαιουχικών δαπανών σε όλες τις κατηγορίες της ναυτιλίας. «Αυτό μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τα οικονομικά δεδομένα για τις ναυτιλιακές, εκτός και εάν μετακυλήσουν το κόστος στους πελάτες» σημειώνει. Ωστόσο, προσθέτει ότι η αγορά τάνκερ μπορεί να ωφεληθεί από αυτές τις ρυθμίσεις, καθώς αναμένεται αυτές να αυξήσουν το θαλάσσιο εμπόριο καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο.