Σκέψεις αποχώρησης από τον ΟΛΘ κάνει ο Ιβάν Σαββίδης

Οι 5 λόγοι που οδηγούν τον επιχειρηματία να πουλήσει το ποσοστό του στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Σοβαρές σκέψεις προκειμένου να πουλήσει το ποσοστό του και να αποχωρήσει από την επένδυση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης κάνει ο Ιβάν Σαββίδης. Ο ομογενής επιχειρηματίας φέρεται προβληματισμένος από τους εξής λόγους:

  1. Ο μεγαλομέτοχος του ΠΑΟΚ θεωρεί ότι η επένδυσή του στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, που συνολικά ανέρχεται για την κοινοπραξία στο ποσόν των 231,92 εκατ. ευρώ για το 67%, στα οποία προστίθενται οι υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους 180 εκατ. ευρώ που συμφωνήθηκαν για την επόμενη επταετία, είναι ιλιγγιώδης και η απόσβεση θα γίνει πολύ αργά σε βάθος χρόνου.
  2. Το γεγονός τούτο προκαλεί πρόσθετη ανασφάλεια διότι τα επιχειρηματικά και οικονομικά δεδομένα στη χώρα μας δεν είναι ασφαλή, ούτε ξεκάθαρα, ενώ επιπροσθέτως υφίσταται την ώρα τούτη ενδεχόμενο αλλαγών στην πολιτική σκηνή καθώς ήδη μπαίνουμε σε μακρά προεκλογική περίοδο. Και επίσης είναι γνωστό ότι παρά τις γέφυρες επικοινωνίας που έχουν πέσει αλλά και τις επαφές με μεγαλοστελέχη της Ν.Δ. δεν έχει διασφαλιστεί ακόμη η συναίνεση του Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος δεν έχει ανάψει το πράσινο φως για τον Ιβάν!
  3. Το ευρύτερο περιβάλλον των Βαλκανίων δεν δημιουργεί προϋποθέσεις ευφορίας, όπως και η εξέλιξη των βασικών οικονομικών μεγεθών πολλών χωρών στην ευρύτερη περιοχή.
  4. Το κυριότερο, ωστόσο, είναι η στάση των Αμερικανών. Ο παράγων ΗΠΑ είναι προφανές πως δεν βλέπει με καλό μάτι τόσο τη διείσδυση Σαββίδη στο μιντιακό σύστημα και τη δυνατότητά του να ασκεί έλεγχο στην εξουσία και να μπορεί να διαπλέκεται όσο και την επιχειρηματική του επέκταση, κυρίως σε υποδομές όπως το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Και είναι λίγο-πολύ γνωστό πως η πρεσβεία των ΗΠΑ στην Αθήνα έχει στείλει μηνύματα στην κυβέρνηση εκφράζοντας τη δυσαρέσκειά της για τις επιθετικές κινήσεις Σαββίδη, θεωρώντας τον άνθρωπο της ρωσικής ολιγαρχίας. Μάλιστα, πρόσφατα διά του λόγου το αληθές εκτενές άρθρο για τον Ιβάν Σαββίδη δημοσίευσαν οι «New York Times» που ισχυρίζονται ότι είναι ό άνθρωπος του Πούτιν στην Ελλάδα και αναφέρουν ότι οι αμερικανικές μυστικές υπηρεσίες υπέκλεψαν συνομιλίες και έχουν αποδείξεις για τον ρόλο του αφεντικού του ΠΑΟΚ ως υπονομευτή της Συμφωνίας των Πρεσπών.

Το άρθρο ξεκινά αναφέροντας: «Για χρόνια ο Ιβάν Σαββίδης είναι ο άνθρωπος του Κρεμλίνου στην Ελλάδα. Ο Ελληνορώσος δισεκατομμυριούχος είναι πρώην μέλος της ρωσικής Δούμας και ιδιοκτήτης ελληνικής επαγγελματικής ποδοσφαιρικής ομάδας. Ο κύριος Σαββίδης κινήθηκε άψογα ανάμεσα στους αθλητικούς κόσμους των δύο χωρών. Έχει λόγο φαινομενικά σε κάθε πτυχή της ζωής στη Θεσσαλονίκη, στο λιμάνι της ελληνικής πόλης όπου ζει, και είναι πολύ γνωστός παίκτης στον συχνά γεμάτο διαμάχες κόσμο των Ελλήνων και Ρώσων ολιγαρχών. Όλα αυτά τον έκαναν να τραβήξει το μεγάλο ενδιαφέρον των Αμερικανών κατασκόπων.

Με απλά λόγια, οι Αμερικανοί για λόγους πολιτικούς αλλά και για λόγους προέλευσης χρημάτων, όπως πράττουν με όλους τους Ρώσους ολιγάρχες, με ενδεικτικό παράδειγμα τον Αμπράμοβιτς στη Βρετανία, δεν θέλουν την κυριαρχία του Ιβάν στην Ελλάδα και τούτο ο πανέξυπνος επιχειρηματίας το έχει αντιληφθεί και σπεύδει να απαλλαγεί από το φορτίο μιας επένδυσης που τον βάζει στο μάτι του κυκλώνα!

  1. Υπό το πρίσμα τούτο, και με δεδομένη την ανασφάλεια στο εγχώριο τραπεζικό σύστημα, ο Ιβάν Σαββίδης σκέφτεται σοβαρά την πώληση του ποσοστού του στον ΟΛΘ, το οποίο πολλοί πιστεύουν πως παρά τα όσα φαίνονται είναι ευρύ πλειοψηφικό, και τη χρησιμοποίηση των κεφαλαίων αυτών σε άλλους προσοδοφόρους τομείς όπως ο τουρισμός, όπου ήδη δραστηριοποιείται ενεργά.

Οι Κινέζοι του ΟΛΠ

Το ζήτημα, ωστόσο, είναι κατά πόσον ο Ιβάν Σαββίδης θα καταφέρει να βρει αγοραστή, μολονότι οι πληροφορίες λένε πως ήδη ορισμένοι έχουν κάνει την εμφάνισή τους, όπως για παράδειγμα οι Κινέζοι του Λιμένα του Πειραιά, τους οποίους προφανώς δεν μπορεί να ανταγωνιστεί και είναι και ένας από τους λόγους των σκέψεων αποχώρησης από την επένδυση στα λιμάνια.

 

Η μετοχική σύνθεση του σχήματος που απέκτησε τον ΟΛΘ

Η σύνθεση του σχήματος που αναδείχτηκε προτιμητέος πλειοδότης περιλεάμβανε αρχικά το γερμανικό fund DIEP (Deutsche Invest Equity Partners GmbH) και τον μεγαλομέτοχο του ΠΑΟΚ ομογενή επιχειρηματία Ιβάν Σαββίδης, μέσω της Belterra Investments LTD. Πρόσφατα, όμως, στο «παιχνίδι» μπήκε και η Terminal Services SAS, μέλος του ομίλου της CMA CGM, τρίτης μεγαλύτερης παγκοσμίως ναυτιλιακής εταιρείας στη μεταφορά containers. O όμιλος CMA CGM, που μεταξύ των άλλων αποτελεί μέλος της τετραμελούς συμμαχίας OCEAN Alliance, στην οποία ανήκει και η Cosco, εξυπηρετεί τα 420 από τα 521 εμπορικά λιμάνια της υφηλίου και ο ενοποιημένος τζίρος του προσεγγίζει τα 22 δισ. δολάρια.

Όπως έχει ήδη γράψει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο δεύτερος εταίρος του σχήματος, Deutsche Invest Equity Partners GmbH, έχει το επιχειρηματικό στρατηγείο του στο Μόναχο και διαχειρίζεται κεφάλαια που αγγίζουν τα 2,3 δισ. ευρώ, ενώ βάσει του επιχειρηματικού προφίλ του προσδιορίζεται ως επενδυτικό κεφάλαιο με τοποθετήσεις σε επιχειρηματικές συμμετοχές, αναπτυξιακές δράσεις και διαχείριση ακινήτων, με εστίαση στις αγορές της Γερμανίας, της Κίνας και των ΗΠΑ. Ο, δε, μεγαλομέτοχος του ΠΑΟΚ, Ιβάν Σαββίδης, μπήκε στη διεκδίκηση του λιμένος μέσω της Belterra Investments LTD, παραμένοντας σταθερός στη δεδηλωμένη επιδίωξή του για περισσότερες επενδύσεις στη Βόρεια Ελλάδα.