ΟΛΠ: Υψηλές επιδόσεις στα εμπορευματοκιβώτια

16/04/2018, 09:24
OLP, ROUTSIS, 29JUN2012

«Μόνιμο μέλος» στις λίστες με τα κορυφαία λιμάνια της Ευρώπης είναι πλέον το λιμάνι του Πειραιά. Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στο porteconomics.eu ο ΟΛΠ μετράει 2,7 εκατ. εμπορευματοκιβώτια των 20 ποδών «κέρδος» σε απόλυτους αριθμούς την τελευταία δεκαετία. Η επίδοση αυτή τον φέρνει στη δεύτερη θέση πίσω από το μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης, που μετράει αύξηση 2,94 εκατ. teu την τελευταία δεκαετία.
Σημειώνεται ότι το 2017 έκλεισε για το λιμάνι του Πειραιά με 4,15 εκατ. «κουτιά», σημειώνοντας αύξηση περίπου κατά 195% σε σχέση με το 2007. Σε ποσοστιαία αύξηση τον ΟΛΠ τον ξεπερνά μόνο το λιμάνι του Σινά στην Πορτογαλία, το οποίο έχει υπερδεκαπλασιάσει την κίνησή του σε σχέση με το 2007. Η μέτρηση της δεκαετίας που προηγήθηκε έχει ιδιαίτερη σημασία, διότι μετράει τις επιδόσεις των λιμανιών την τελευταία χρονιά πριν από το ξέσπασμα της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης και το πώς έχει διαμορφωθεί η κατάσταση σήμερα.
Σε απόλυτους αριθμούς η συνολική διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στα ευρωπαϊκά λιμάνια αυξήθηκε κατά 17 εκατ. μεταξύ του 2007 και του 2017. Ωστόσο, δεν έχουν βγει κερδισμένα όλα τα λιμάνια. Για παράδειγμα, ένα από τα κορυφαία ευρωπαϊκά λιμάνια, αυτό του Αμβούργου, βρέθηκε να διακινεί περίπου 1,1 εκατ. teu λιγότερα σε σχέση με το 2007. Επίδοση που το έριξε στην τρίτη θέση από τη δεύτερη που κατείχε στην Ευρώπη, πίσω από το Ρότερνταμ και την Αμβέρσα.
Ανάμεσα στα λιμάνια που είδαν τη δυναμική τους να πέφτει είναι και τα Gioia Tauro, Thamesport και Zeebrugge. Το λιμάνι της Κωστάντζας έχασε από τη δυναμική του εξαιτίας της μετατόπισης του ενδιαφέροντος από τη Μαύρη Θάλασσα στη Μεσόγειο. Τέλος, τόσο τα λιμάνια του Ταράντο όσο και του Άμστερνταμ δεν διαδραματίζουν πλέον πρωταγωνιστικό ρόλο.