Απειλητικά σύννεφα πάνω από την Αγία Παρασκευή!

Τρόμος στην ΕΡΤ από τις διαθέσεις της Ν.Δ. που… περιμένει στη γωνία για την επιστροφή στην εξουσία.

Το κλείσιμο της ΕΡΤ, όπως έγινε στις 11 Ιουνίου 2013, βρίσκεται ξανά στο επίκεντρο. Η Ν.Δ. σχεδιάζει εκ νέου να λάβει σκληρά μέτρα εναντίον της ΕΡΤ, στην περίπτωση που αναλάβει την εξουσία, με μείωση προσωπικού, μετατάξεις και απολύσεις, μέσω της κατάργησης δραστηριοτήτων. Η κυβέρνηση έχει τη δυνατότητα να ενισχύσει θεσμικά την ΕΡΤ και να αποδείξει τη ζημία που προκλήθηκε στο Ελληνικό Δημόσιο από την απόφαση της κυβέρνησης Σαμαρά – Βενιζέλου, με τις υπογραφές των Σίμου Κεδίκογλου και Γιάννη Στουρνάρα. Αυτό που έχει τεθεί προς συζήτηση είναι να υπάρξει μια νομοθετική πρόβλεψη που θα αναφέρει ότι για τη λήψη απόφασης για κλείσιμο της ΕΡΤ θα χρειάζεται αυξημένη πλειοψηφία 4/5 από τη Βουλή. Υπάρχει βέβαια και η εκδίκαση του «λουκέτου» του 2013 από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Η κυβέρνηση έχει κληθεί «να υποβάλει δήλωση γεγονότων μαζί με τις παρατηρήσεις της έως τις 29/3/2018», κάτι που ως σήμερα δεν έχει γίνει. Η EBU, πάντως, πείστηκε από τα επιχειρήματα του διευθύνοντος συμβούλου Βασίλη Κωστόπουλου και θα καταθέσει στο δικαστήριο υπέρ της ΕΡΤ. Στον νόμο Παππά για την επαναλειτουργία της ΕΡΤ υπάρχει η πρόβλεψη για τον ορισμό μιας τριμελούς επιτροπής που θα ελέγξει πώς οδηγήθηκε στο «μαύρο» ο φορέας και πώς έγιναν στη συνέχεια οι αναθέσεις προγράμματος σε ΔΤ και ΝΕΡΙΤ.

Στο Μουντιάλ

Να αξιοποιήσει το Μουντιάλ 2018 της Ρωσίας, που ξεκινάει στις 14 Ιουνίου, επιδιώκει με κάθε τρόπο η ΕΡΤ. Η κρατική ραδιοτηλεόραση εξασφάλισε τα αποκλειστικά δικαιώματα μετάδοσης των αγώνων έναντι 10 εκατ. ευρώ, κερδίζοντας τη μάχη με τον Σκάι και τον Αnt1. Την εποχή εκείνη μάλιστα είχαν πέσει στο τραπέζι και κάποιες προτάσεις συνεργασίας για να «μοιραστούν» οι αγώνες στους ανταγωνιστές της ΕΡΤ. Η προετοιμασία ξεκινάει με την αναζήτηση διαφημιζομένων. Για πρώτη φορά θα χρησιμοποιηθεί η ηλεκτρονική πλατφόρμα που δημιούργησε η ΓΓΕΕ, υπό τον Λ. Κρέτσο, για το απευθείας κλείσιμο των συμφωνιών, ενώ παράλληλα αναζητείται και διευθυντής μάρκετινγκ στην εταιρεία για να αναλάβει το εγχείρημα. Η παρουσία στο Μουντιάλ θα είναι λιτή, με οκτώ απεσταλμένους και με περιγραφές από τα στούντιο της Αγίας Παρασκευής για την τηλεόραση και την ΕΡΑ ΣΠΟΡ, ενώ θα αξιοποιηθεί και ο διαδικτυακός τόπος της ΕΡΤ. Ακόμη, θα υπάρχουν ειδικές εκπομπές για το Μουντιάλ παράλληλα με τις υπόλοιπες ενημερωτικές εκπομπές. Μάλιστα, δεν αποκλείεται οι νέες εκπομπές της ΕΡΤ για τη σεζόν 2017-2018 να δώσουν τα πρώτα δείγματα γραφής κατά τη διάρκεια των αγώνων του Μουντιάλ.