Οι πιο ευυπόληπτες επιχειρήσεις παγκοσμίως για το 2018

Τα δύο τελευταία χρόνια ήταν τουλάχιστον ταραχώδη, και εάν οι παγκόσμιοι ηγέτες έχουν μάθει κάτι, αυτό είναι πως η υπόληψη είναι εύθραυστη. Γεγονότα που κυμαίνονται από τα διχαστικά αποτελέσματα του Brexit και τις αμερικανικές εκλογές έως την ανάδυση των ψευδών ειδήσεων έχουν σφυρηλατήσει τόσο πολύ τις μεγάλες επιχειρήσεις, που έχουν πάρει ένα σημαντικό μάθημα.

“Η φούσκα της υπόληψης έχει σκάσει”, υποστηρίζει ο Stephen Hahn-Griffiths, επικεφαλής του Reputation Institute, μιας εταιρείας καταγραφής και ανάλυσης της φήμης των εταιρειών. Από το 2006, το Ινστιτούτο εκδίδει την ετήσια λίστα των 100 πιο ευυπόληπτων επιχειρήσεων διεθνώς, το Global RepTrack 100. Η φετινή βαθμολόγηση αποκάλυψε μια πτώση 1,4 βαθμών κατά μέσο όρο στη φήμη των 100 εταιρειών της λίστας, την πρώτη σημαντική πτώση από την εποχή του Μεγάλου Κραχ.

Για να καθορίσει τη λίστα RT100, το Ινστιτούτο διενήργησε έρευνα με πάνω από 230.000 άτομα σε 15 χώρες από τον Ιανουάριο έως τον Φεβρουάριο του 2018. Σε αυτήν περιλαμβάνονται εταιρείες με κέρδη άνω των 50 δισ. δολ., παρουσία σε όλες τις υπό εξέταση χώρες, και το brand τους να είναι οικείο στο 40% τουλάχιστον του γενικού πληθυσμού.

Η μειούμενη τάση στη φήμη των επιχειρήσεων προκαλεί ανησυχία, αλλά αυτή η εικόνα είναι μόνο η αρχή. “Η πραγματική και ουσιαστική επίπτωση είναι πως οι επιχειρήσεις δυσκολεύονται όλο και περισσότερο να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των μετόχων και των επενδυτών”, τονίζει ο Hahn-Griffiths. Μόνο το 38,5% των ερωτηθέντων εμπιστεύεται τις εταιρείες πως κάνουν τις σωστές κινήσεις, ένα σημαντικό στοιχείο στη συμπεριφορά τους. Μεταξύ των συμπερασμάτων της έρευνας του Ινστιτούτου περιλαμβάνεται η πτώση της τάξης των 8,1 βαθμών ως προς την προθυμία για επενδύσεις -ένα σημάδι που ίσως δείχνει την επερχόμενη μεταβλητότητα στις αγορές-, καθώς επίσης στην πρόθεση για κατανάλωση και στο ενδιαφέρον για απασχόληση.

Η ηθική συμπεριφορά, η δικαιοσύνη, η αξία των προϊόντων και η διαφάνεια είναι μεταξύ των κριτηρίων που έλαβε υπόψη του το Ινστιτούτο. Έτσι, δεν εκπλήσσει το γεγονός ότι η Apple έπεσε 38 θέσεις, στην 58η, για το 2018, εξαιτίας των χαμηλών πωλήσεων του iPhone X, της φοροδιαφυγής και της σύγκρουσης με το FBI για την κρυπτογράφηση των iPhone. Η Apple κατάφερε, ωστόσο, να τα πάει πολύ καλά στον τομέα των οικονομικών επιδόσεων, χαρακτηριστικό που δεν πρόκειται να βοηθήσει τόσο τη φήμη της. “Το να θεωρούν ως πολύ κερδοφόρα μια επιχείρηση έχει έναν αρνητικό αντίκτυπο στην εταιρική κοινωνική ευθύνη της”, σημειώνει ο  Hahn-Griffiths.

Οι 100 πιο φημισμένες εταιρείες είναι:

1. Rolex

2. LEGO

3 .Google

4. Canon

5. The Walt Disney Company

6. Sony

7. Adidas

8. Bosch7

9. BMW Group

10. Microsoft

11. Michelin

12. Nike

13. Nintendo

14. Levi Strauss & Co.

15. Intel

16. Goodyear

17. Rolls-Royce

18. Ferrero

19. Philips

20. Bridgestone

21. Visa

22. Giorgio Armani

23. Amazon

24. Netflix

25. 3M

26. Samsung

27. Toyota

28. HP

29. Panasonic

30. Pirelli

31. IBM

32. Marriott International

33. Nestle

34. Danone

35. Hugo Boss

36. Barilla

37. Mastercard

38. Lufthansa Group

39. Colgate-Palmolive

40. Dell

41. LG

42. Kellogg’s

43. KraftHeinz

44. L’Oréal

45. Cisco

46. IKEA

47. Caterpillar

48. LVMH

49. Lavazza

50. Ralph Lauren

51. Siemens

52. Honda

53. Whirlpool

54. IHG

55. Boeing

56. FedEx

57. Fujifilm

58. Apple

59. Daimler

60. Emirates

61. Airbus

62. Heineken

63. Estée Lauder

64. Nokia

65. Oracle

66. Hilton

67. Hershey’s

68. Electrolux

69. British Airways

70. Natura

71. Ford

72. Johnson & Johnson

73. Xerox

74. Campbell’s

75. P&G

76. DHL

77. Novo Nordisk

78. Havaianas

79. Embraer

80. SAP

81. Toshiba

82. Air France KLM

83. Kimberly-Clark

84. Mars

85. General Electric

86. Bayer

87. Unilever

88. Honeywell

89. Bacardi Limited

90. Nissan

91. Roche

92. eBay

93. Carlsberg

94. Hitachi

95. UPS

96. Fujitsu

97. The Coca-Cola Company

98. Sanofi

99. AB InBev

100. Lilly