Οι πιο ευυπόληπτες επιχειρήσεις παγκοσμίως για το 2018

Τα δύο τελευταία χρόνια ήταν τουλάχιστον ταραχώδη, και εάν οι παγκόσμιοι ηγέτες έχουν μάθει κάτι, αυτό είναι πως η υπόληψη είναι εύθραυστη. Γεγονότα που κυμαίνονται από τα διχαστικά αποτελέσματα του Brexit και τις αμερικανικές εκλογές έως την ανάδυση των ψευδών ειδήσεων έχουν σφυρηλατήσει τόσο πολύ τις μεγάλες επιχειρήσεις, που έχουν πάρει ένα σημαντικό μάθημα.
"Η φούσκα της υπόληψης έχει σκάσει", υποστηρίζει ο Stephen Hahn-Griffiths, επικεφαλής του Reputation Institute, μιας εταιρείας καταγραφής και ανάλυσης της φήμης των εταιρειών. Από το 2006, το Ινστιτούτο εκδίδει την ετήσια λίστα των 100 πιο ευυπόληπτων επιχειρήσεων διεθνώς, το Global RepTrack 100. Η φετινή βαθμολόγηση αποκάλυψε μια πτώση 1,4 βαθμών κατά μέσο όρο στη φήμη των 100 εταιρειών της λίστας, την πρώτη σημαντική πτώση από την εποχή του Μεγάλου Κραχ.
Για να καθορίσει τη λίστα RT100, το Ινστιτούτο διενήργησε έρευνα με πάνω από 230.000 άτομα σε 15 χώρες από τον Ιανουάριο έως τον Φεβρουάριο του 2018. Σε αυτήν περιλαμβάνονται εταιρείες με κέρδη άνω των 50 δισ. δολ., παρουσία σε όλες τις υπό εξέταση χώρες, και το brand τους να είναι οικείο στο 40% τουλάχιστον του γενικού πληθυσμού.
Η μειούμενη τάση στη φήμη των επιχειρήσεων προκαλεί ανησυχία, αλλά αυτή η εικόνα είναι μόνο η αρχή. "Η πραγματική και ουσιαστική επίπτωση είναι πως οι επιχειρήσεις δυσκολεύονται όλο και περισσότερο να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των μετόχων και των επενδυτών", τονίζει ο Hahn-Griffiths. Μόνο το 38,5% των ερωτηθέντων εμπιστεύεται τις εταιρείες πως κάνουν τις σωστές κινήσεις, ένα σημαντικό στοιχείο στη συμπεριφορά τους. Μεταξύ των συμπερασμάτων της έρευνας του Ινστιτούτου περιλαμβάνεται η πτώση της τάξης των 8,1 βαθμών ως προς την προθυμία για επενδύσεις -ένα σημάδι που ίσως δείχνει την επερχόμενη μεταβλητότητα στις αγορές-, καθώς επίσης στην πρόθεση για κατανάλωση και στο ενδιαφέρον για απασχόληση.
Η ηθική συμπεριφορά, η δικαιοσύνη, η αξία των προϊόντων και η διαφάνεια είναι μεταξύ των κριτηρίων που έλαβε υπόψη του το Ινστιτούτο. Έτσι, δεν εκπλήσσει το γεγονός ότι η Apple έπεσε 38 θέσεις, στην 58η, για το 2018, εξαιτίας των χαμηλών πωλήσεων του iPhone X, της φοροδιαφυγής και της σύγκρουσης με το FBI για την κρυπτογράφηση των iPhone. Η Apple κατάφερε, ωστόσο, να τα πάει πολύ καλά στον τομέα των οικονομικών επιδόσεων, χαρακτηριστικό που δεν πρόκειται να βοηθήσει τόσο τη φήμη της. "Το να θεωρούν ως πολύ κερδοφόρα μια επιχείρηση έχει έναν αρνητικό αντίκτυπο στην εταιρική κοινωνική ευθύνη της", σημειώνει ο Hahn-Griffiths.
Οι 100 πιο φημισμένες εταιρείες είναι:
1. Rolex
2. LEGO
3 .Google
4. Canon
5. The Walt Disney Company
6. Sony
7. Adidas
8. Bosch7
9. BMW Group
10. Microsoft
11. Michelin
12. Nike
13. Nintendo
14. Levi Strauss & Co.
15. Intel
16. Goodyear
17. Rolls-Royce
18. Ferrero
19. Philips
20. Bridgestone
21. Visa
22. Giorgio Armani
23. Amazon
24. Netflix
25. 3M
26. Samsung
27. Toyota
28. HP
29. Panasonic
30. Pirelli
31. IBM
32. Marriott International
33. Nestle
34. Danone
35. Hugo Boss
36. Barilla
37. Mastercard
38. Lufthansa Group
39. Colgate-Palmolive
40. Dell
41. LG
42. Kellogg's
43. KraftHeinz
44. L'Oréal
45. Cisco
46. IKEA
47. Caterpillar
48. LVMH
49. Lavazza
50. Ralph Lauren
51. Siemens
52. Honda
53. Whirlpool
54. IHG
55. Boeing
56. FedEx
57. Fujifilm
58. Apple
59. Daimler
60. Emirates
61. Airbus
62. Heineken
63. Estée Lauder
64. Nokia
65. Oracle
66. Hilton
67. Hershey's
68. Electrolux
69. British Airways
70. Natura
71. Ford
72. Johnson & Johnson
73. Xerox
74. Campbell's
75. P&G
76. DHL
77. Novo Nordisk
78. Havaianas
79. Embraer
80. SAP
81. Toshiba
82. Air France KLM
83. Kimberly-Clark
84. Mars
85. General Electric
86. Bayer
87. Unilever
88. Honeywell
89. Bacardi Limited
90. Nissan
91. Roche
92. eBay
93. Carlsberg
94. Hitachi
95. UPS
96. Fujitsu
97. The Coca-Cola Company
98. Sanofi
99. AB InBev
100. Lilly