Motor Oil: Επανέρχεται στο σχέδιο για την επένδυση του FSRU στην Κόρινθο

Ως υποδομή στρατηγικής σημασίας για την Ελλάδα αλλά και την ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Ευρώπης, που θα συμβάλλει στην ασφάλεια εφοδιασμού της χώρας από εναλλακτικές πηγές αποτελεί, σύμφωνα με τον όμιλο της Motor Oil, η πλωτή μονάδα LNG που σχεδιάζει στην Κόρινθο.

Ένα σχεδόν χρόνο μετά την έγκριση του σχεδίου από την ΡΑΕ και στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης για την ανάπτυξη του έργου, ο όμιλος Βαρδινογιάννη κατέθεσε αίτηση στην Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας προκειμένου να ενταχθεί στο 10ετές πρόγραμμα ανάπτυξης του ΕΣΦΑ (Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου) το έργο που σχεδιάζει η Διώρυγα Gas, θυγατρική του ομίλου Motor Oil.

Με την υλοποίηση του FSRU, ως ανεξάρτητου συστήματος φυσικού αερίου (ΑΣΦΑ), υπολογίζεται να αυξηθεί έως 180.000 κυβικά μέτρα η συνολική δυναμικότητα αποθήκευσης υγροποιημένου αερίου στην Ελλάδα ενώ στα πρόσθετα πλεονεκτήματα προβάλλει πέρα από το ανταγωνιστικό κόστος των τιμών φυσικού αερίου και η αποσυμφόρηση της Ρεβυθούσας.

H υποδομή προβάλλει επίσης ως μια εναλλακτική πύλη εισόδου υγροποιημένου φυσικού αερίου στο σύστημα που απαλείφει τα γεωπολιτικά ρίσκα. Υπενθυμίζεται ότι σήμερα το μεγαλύτερο μέρος του φυσικού αερίου περνά στην Ελλάδα μέσω Τουρκίας (Turkstream, Κήποι, TAP).

Το σχέδιο προβλέπει την ανάπτυξη πλωτού τερματικού σταθμό αποθήκευσης και αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) στη θαλάσσια περιοχή του Σαρωνικού Κόλπου στους Αγίους Θεοδώρους Κορινθίας καθώς και υποθαλάσσιο και χερσαίο αγωγό Φυσικού Αερίου για τη διοχέτευση του αερίου στο Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ) μέσω νέου Μετρητικού Σταθμού.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το έργο στηρίζεται και από τους ανεξάρτητους παραγωγούς ηλεκτρικής ενέργειας (ΕΣΑΗ), όπως είναι οι όμιλοι Μυτιληναίου, Elpedison, EΛΠΕ, ΉΡΩΝ, οι οποίοι με επιστολή τους στηρίζουν την επένδυση, υποστηρίζοντας ότι θα αποτελέσει νέα πύλη εισόδου για την χώρα προσφέροντας ευελιξία στις εισαγωγές αερίου.

Η Διώρυγα Gas έχει προχωρήσει στην ωρίμανση του έργου και την λήψη των αναγκαίων αδειών ώστε η νέα υποδομή να αποτελέσει τον πρώτο πλωτό σταθμό LNG της Νότιας Ελλάδας. Η γεωγραφική περιοχή στην οποία βρίσκεται ευνοεί σύμφωνα με την εταιρεία την ομαλή κατανομή φορτίου του συστήματος ΕΣΦΑ κοντά στους μεγαλύτερους καταναλωτές αερίου.

Το FSRU της Motor Oil προβλέπεται να διαθέτει δεξαμενή χωρητικότητας 135.000 -180.000 κυβικών μέτρων, ενώ η μέγιστη ικανότητα αεριοποίησης του σταθμού θα είναι 470.000 Nm3/h. Υπολογίζεται ότι μέσω του σταθμού θα διακινούνται σε ετήσια βάση 2,6 bcm φυσικού αερίου τη στιγμή που η δυναμικότητα του συνόλου της ελληνικής αγοράς σήμερα, είναι περίπου 5 bcm. Το FSRU της Διώρυγας θα εγκατασταθεί σε απόσταση περίπου 1,5 χλμ. νοτιοδυτικά από τα Διυλιστήρια Motor Oil της Κορίνθου και θα συνδεθεί με το δίκτυο του ΔΕΣΦΑ μέσω υποθαλάσσιου και χερσαίου αγωγού.