Mercedes GLA: To νέο μοντέλο

Με πρωτότυπο τρόπο πραγματοποίησε πριν από λίγο η Mercedes την παγκόσμια πρεμιέρα της νέας GLA, καθώς για πρώτη φορά είδαμε ζωντανή διαδικτυακή ψηφιακή πρεμιέρα.

Για την Ιστορία, να πούμε ότι η GLA εμφανίστηκε το 2014, ενώ μέχρι σήμερα έχει σημειώσει πάνω από ένα εκατομμύριο πωλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο. Σύμφωνα με τη γερμανική εταιρία, η νέα GLA έχει πιο έντονο χαρακτήρα, περισσότερους χώρους και προηγμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας.

Πρόκειται για το όγδοο νέο συμπαγών διαστάσεων μοντέλο της Mercedes. Οι αναλογίες της GLA στη δεύτερη πλέον γενιά της διαμορφώνονται ως εξής. Μήκος 4.410 χλστ. (-14 χλστ.), πλάτος 1.834 χλστ. (+30 χλστ.), ύψος 1.611 χλστ. (+104 χλστ.), μεταξόνιο 2.729 χλστ. (+30 χλστ.) Αξίζει να αναφέρουμε ακόμα ότι διαθέτει αρκετά χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή Cd 0,28.

Η εξωτερική της εικόνα είναι πιο εκλεπτυσμένη, τα LED φωτιστικά της σώματα είναι λεπτότερα, στη μάσκα της δεσπόζει μεγαλύτερο πλέον το διάσημο αστέρι, περιμετρικά το αμάξωμα προστατεύεται από μαύρο πλαστικό, ενώ τα βλέμματα μαγνητίζει η ελαφριά κλίση της οροφής που δίνει ανάλογη γραμμή στις εμπρός και πίσω κολόνες.

Όπως ήταν αναμενόμενο, το εσωτερικό της νέας GLA είναι σχεδόν πανομοιότυπο με της A-Class. Στάνταρ είναι το σύστημα πολυμέσων MBUX (Mercedes-Benz User Experience), το οποίο εκτελεί ποικιλία φωνητικών εντολών αρκεί ο οδηγός να πει πρώτα τη χαρακτηριστική φράση «Hey Mercedes».

Στο εσωτερικό της συναντάμε επίσης έγχρωμο head-updisplay, σύστημα πλοήγησης επαυξημένης πραγματικότητας, ενώ υπάρχουν τρεις συνδυασμοί για τις οθόνες του ψηφιακού πίνακα οργάνων και του συστήματος πολυμέσων. Δύο οθόνες 7 ιντσών, μία οθόνη 7 ιντσών και μια οθόνη 10,25 ιντσών, ενώ στην έκδοση Widescreen δύο οθόνες 10,25 ιντσών.

Η θέση του οδηγού αλλά και του συνοδηγού είναι ψηλότερες, ενώ οι πίσω επιβάτες έχουν πλέον περισσότερο χώρο για τα πόδια τους, χάρη στο μακρύτερο μεταξόνιο. Σημειώστε ότι το πορτμπαγκάζ έχει μεγαλώσει κατά 14 λίτρα, φτάνοντας πλέον τα 435 λίτρα.

Η βενζινοκίνητη νέα GLA 200 τροφοδοτείται από τετρακύλινδρο κινητήρα 1,33 λίτρου, ο οποίος αποδίδει 163 ίππους και 250 Nm ροπής, ενώ διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων και συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο 7G-DCT. Μπορεί να επιταχύνει από 0 σε 100 χλμ./ώρα εντός 8,7 δευτ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 210 χλμ./ώρα.

Σαφώς πιο ισχυρή είναι η νέα GLA 35 4MATIC AMG με δίλιτρο τετρακύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 306 ίππων και 400 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται με σύστημα τετρακίνησης και αυτόματο κιβώτιο AMG Speedshif DCT 8G. Ο πίνακας των επιδόσεων αναγράφει επιτάχυνση από 0 σε 100 χλμ./ώρα εντός 5,1 δευτ. και τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα.

Στην Ευρώπη η νέα GLA αναμένεται την άνοιξη του 2020, ενώ σε ΗΠΑ και Κίνα στις αρχές του καλοκαιριού. H παραγωγή της θα πραγματοποιείται στο Ράστατ της Γερμανίας και στο Πεκίνο της Κίνας.