Απογοητευμένοι οι πολίτες από τη δημόσια υγεία

Τη διαχρονική απογοήτευση των πολιτών από τη δημόσια υγεία κατέδειξαν τα αποτελέσματα έρευνας, την οποία διεξήγαγε η εταιρεία «to the point» για λογαριασμό του Ιατρικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης (ΙΣΘ). Όπως ανέφερε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο πρόεδρος του ΙΣΘ, Νικόλαος Νίτσας, το ποσοστό της απογοήτευσης από την παρεχόμενη υγεία διαμορφώνεται γενικά σε 64,7%, ενώ ειδικά στις ηλικίες 55 με 65 ετών, που είναι οι πιο ευάλωτες και απαιτούν μεγαλύτερη φροντίδα υγείας αγγίζει το 79,6%.

Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας «to the point», Δημήτρης Κατσαντώνης, διευκρίνισε ότι στην έρευνα συμμετείχαν 950 άτομα από όλον τον νομό Θεσσαλονίκης, ενώ ανέφερε ότι η ίδια έρευνα πραγματοποιείται κάθε χρόνο, από το 2012 μέχρι σήμερα, με εξαίρεση το 2014.

Σε πλήρη αντίθεση με τον απολογισμό

Αναφερόμενος στα αποτελέσματα της έρευνας, ο κ. Νίτσας σημείωσε ότι έρχονται σε πλήρη αντίθεση με τα λεγόμενα και τον απολογισμό της ηγεσίας του υπουργείου υγείας. «Οι εκτιμήσεις των πολιτών ταυτίζονται και με τη δική μας άποψη ότι τα τελευταία χρόνια, παρά τα λεχθέντα από το υπουργείο υγείας, υπάρχει αντίθεση με τα πραγματικά δεδομένα στο χώρο της δημόσιας υγείας» πρόσθεσε.

Μεταξύ άλλων επισήμανε ότι το 65% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι τα τελευταία δύο χρόνια έχει χειροτερέψει η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας, η πλειονότητα των ασθενών επισκέπτεται ιδιωτικά ιατρεία, μετά νοσοκομεία και μετά συμβεβλημένους γιατρούς με τον ΕΟΠΠΥ ενώ η επίσκεψη στα κέντρα υγείας και τα ιατρεία του πρώην ΙΚΑ είναι πολύ χαμηλή, καθώς δεν δόθηκε έμφαση στην αξιοποίηση και χρηματοδότηση αυτών των δομών. Γενικά μόνο το ένα τέταρτο του πληθυσμού, δεν επισκέπτεται κάποιον ιδιώτη γιατρό ενώ όσοι τον προτιμούν βασίζονται στην γνώμη γνωστών και φίλων για το πρόσωπο που θα επιλέξουν.

Αύξηση του κόστους

Σε ό,τι αφορά το κόστος των ιατρικών υπηρεσιών η πλειονότητα πιστεύει ότι έχει αυξηθεί και 9% μόνο θεωρεί ότι έχει ελαττωθεί. Αυτό, ωστόσο, κατά την άποψη του κ. Νίτσα, έρχεται σε αντίθεση με τη μείωση των τιμών των ιατρικών επισκέψεων και συμβαίνει γιατί με έμμεσους τρόπους αυξήθηκε το κόστος των υπηρεσιών υγείας μέσω ΕΟΠΠΥ εξαιτίας της αύξησης της συμμετοχής από τη συνταγογράφηση, του πλαφόν με τα γενόσημα φάρμακα ή του πλαφόν για τη φαρμακευτική δαπάνη του ασθενή.

Αναφερόμενος στον θεσμό του οικογενειακού γιατρού, υπογράμμισε ότι το 72% των ερωτηθέντων γνωρίζει για τον οικογενειακό γιατρό, ενώ θεωρεί ότι θα δυσκολέψει γενικά τη σημερινή κατάσταση η υποχρεωτικότητα επίσκεψης σε αυτόν. Παράλληλα, ποσοστό 68% του δείγματος δεν έχει γραφτεί σε οικογενειακό γιατρό και αυτό συνέβη, όπως είπε ο πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου, επειδή δεν υπάρχουν οικογενειακοί γιατροί.