Της Εγνατίας το κάγκελο!

- Πάει πίσω η δόση των 900 εκατ. λόγω καθυστερήσεων στην ιδιωτικοποίηση - Πώς οι εργολάβοι πάνε να στήσουν το νέο μεγάλο κόλπο! - Στα 6 δισ. το κόστος συντήρησης, όσο κόστισε ολόκληρος ο άξονας των 1.000 χιλιομέτρων! - Το απτό αποτέλεσμα της μικροπολιτικής, της ανικανότητας και των κομματικών και επιχειρηματικών συμφερόντων

Σε μείζον ζήτημα για την πολιτική και επιχειρηματική ζωή του τόπου εξελίσσεται η υπόθεση της ιδιωτικοποίησης της Εγνατιας οδού, που παραμένει παγωμένη υπό την ασφυκτική πίεση κομματικης μικροπολιτικής, τοπικών συμφερόντων, κουτοπονηριάς και ανικανότητας των επικεφαλής!!!

  • Οι εκκρεμμότητες

Την ώρα τούτη ένα έργο που έχει κοστίσει 6 δισ. στον ελληνικό λαό είναι ερειπωμένο, χωρίς πιστοποίηση των 30 σηράγγων που έχουν κατασκευαστεί και φυσικά χωρίς έσοδα! Καθώς οι Τούρκοι φορτηγατζήδες κάνουν πάρτι διέλευσης ενώ η κυβέρνηση υπό τον φόβο μικροπολιτικών συμφερόντων στη Βόρεια Ελλάδα και υπό την πίεση της συμφωνίας των Πρεσπών δεν επιβάλλει διόδια, δεν κατασκευάζει το σύνολο των διοδίων πλευρικών και μετωπικών, ούτε ασφαλώς προτίθεται να προχωρήσει σε αύξηση της τιμολογιακής πολιτικής για λόγους λαϊκισμού!
Υπό αυτό το πρίσμα η αναμενόμενη ιδιωτικοποίηση τον Ιούνιο είναι στον αέρα, καθώς οι όροι και οι προϋποθέσεις δεν είναι σαφείς, οι εκκρεμότητες πολλές και ανοιχτές, ενώ οι εργολάβοι που υποτίθεται ότι θα καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές αποσκοπούν στο πώς θα πάρουν τζάμπα τη διαχείριση του μεγάλου έργου!

  • Πάει πίσω η δόση, επίπτωση στην κοινωνία

Υπό αυτά τα δεδομένα αυτή την ώρα υφίσταται ένα μείζονος σημασίας πολιτικό και οικονομικό θέμα, το οποίο σχετίζεται άμεσα με την καταβολή της δόσης των 900 εκατ.! Οι εταίροι μας ξεκαθάρισαν στον Χουλιαράκη και στον Τσακαλώτο ότι η δόση θα μετατεθεί και τούτο συνδέεται ευθέως με τις καθυστερήσεις στην ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας, που αποτελεί και μεταμνημονιακό προαπαιτούμενο!
Και μετάθεση της δόσης των 900 εκατ. ισοδυναμεί με 900 εκατ. λιγότερες επιστροφές φόρων ή με 900 εκατ. λιγότερες παροχές σε κοινωνικές ομάδες!!! Οι επιπτώσεις δηλαδή είναι αλυσιδωτές και αγγίζουν ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες βαριά τραυματισμένες από την κρίση!

  • «Επιχείρηση συντήρηση»

Μέσα σε αυτό το περιβάλλον της ανυπαρξίας, της κουτοπονηριάς και της ανικανότητας οι εργολάβοι σπεύδουν να επωφεληθούν και μεθοδεύουν τον τρόπο να υφαρπάξουν τη διαχείριση του έργου, να μην πληρώνουν ενοίκια, να παρατείνουν τον χρόνο σε μεγάλο βάθος και να κονομάνε από τη συντήρηση του οδικού άξονα όπως ακριβώς είχε γίνει από το σύνολο των εργολάβων στην περίπτωση της Αττικής Οδού!!!

  • 6 δισ. η συντήρηση! Όσο κόστισε όλο το έργο!!!

Στη λογική αυτή τους εργολάβους εξυπηρετεί και διευκολύνει η ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ ότι η συντήρηση της Εγνατίας φθάνει τα 6 δισ. ευρώ!!! Όσα χρήματα χρειάστηκαν για να κατασκευαστεί ο 1.000 χιλιομέτρων οδικός άξονας άλλα τόσα χρειάζεται η συντήρησή του!!!
Είναι προφανές πως η τοποθέτηση αυτή αποτελεί βούτυρο στο ψωμί των εργολάβων και των συμφερόντων που θα συνεργαστούν μαζί τους προκειμένου να επικρατήσουν σε μια διαγωνιστική διαδικασία όπου η διαχείριση θα είναι μακρόχρονη, τα ενοίκια μικρά, αλλά τα έσοδα από τη συντήρηση τεράστια!!! Καταλάβατε…