Κρουαζιέρα: Αύξηση κατά 6% – 8% ενώ επανέρχεται η Τουρκία

Η Τουρκία ξαναμπαίνει στο «παιχνίδι» της κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο αλλάζοντας τους κανόνες του ανταγωνισμού συμβάλλοντας ταυτόχρονα στην αύξηση του τουριστικού κύματος από την οποία ωφελείται και η Ελλάδα.

«Το 2019 φαίνεται να υπάρχει κάποια βελτίωση στην κίνηση το οποίο θα φέρει περιορισμένη διόρθωση στις απώλειες του 2018 σε μικρό ποσοστό και των μεγάλων απωλειών του 2017 (περίπου – 20%)» επισημαίνει ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, Θόδωρος Κόντες:

«Η βελτίωση συνθηκών στην Τουρκία και γενικότερα στην Ανατολική Μεσόγειο συμπεριλαμβανομένων Αιγύπτου, Ισραήλ κλπ είναι ο κύριος μοχλός έλξης στην περιοχή. Επίσης ο προορισμός Ασία που είχε τελευταίως απορροφήσει ένα σημαντικό αριθμό πλοίων φαίνεται να αντιστρέφονται τα πράγματα και μερικά πλοία επιστρέφουν στην Μεσόγειο για να καλύψουν το ενδιαφέρον που υπάρχει» και τονίζει:

«Έτσι λοιπόν οι προβλέψεις μας δείχνουν να υπάρχει κάποια βελτίωση στους Ελληνικούς προορισμούς περίπου 6 – 8 % σε σύγκριση με το 2018 αν και μια αρχική μας πρόβλεψη ήταν μικρότερη διόρθωση περίπου 2 – 3 %. Τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου φαίνεται να παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα μια που το μεταναστευτικό πρόβλημα παραμένει».

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΕΕΚΦΝ «η γείτονα Τουρκία φαίνεται να ξανακερδίζει τις απώλειες των προηγούμενων ετών 2016 – 2018 το οποίο βέβαια εξυπηρετεί και την χώρα μας μια που ο προορισμός Ανατολικής Μεσογείου συνδυάζει πάντα τούρκικους προορισμούς και Ελληνικούς και η πρόβλεψη είναι να συνδυάσει Αίγυπτο – Ισραήλ και άλλους αξιόλογους προορισμούς ανατολικής Μεσογείου» και προσθέτει:

«Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφέρουμε την προσπάθεια της γείτονος Τουρκίας να επανακτήσει το χαμένο έδαφος με μια επιδοματική πολιτική προς τους operators κρουαζιέρας επιστρέφοντας ικανοποιητικό ποσό από τα έξοδα λιμένων ανάλογα με την εποχή, τον αριθμό επιβατών αλλά και τον αριθμό προσεγγίσεων. Η πολιτική αυτή φαίνεται να έχει θετικά αποτελέσματα στα κυρίως λιμάνια κρουαζιέρας της Τουρκίας συμπεριλαμβανομένων και του homeporting στην Κωνσταντινούπολη που δειλά – δειλά επιστρέφει λόγω χαμηλότερου κόστους – υπηρεσιών και αεροπορική εξυπηρέτηση, στον χάρτη της κρουαζιέρας. Απεναντίας στην χώρα μας μιλάμε για αυξήσεις κόστους σε κύριους λιμένες και ελάχιστες βελτιώσεις Υπηρεσιών, εφαρμόζοντας τιμολογιακές πολιτικές μακράν της ανταγωνιστικότητας».