Η Κίνα κορυφαίο ναυτικό κράτος παγκοσμίως

Οι ΗΠΑ είναι δεύτερες και ακολουθούν η Ιαπωνία, η Γερμανία, η Νορβηγία και η Νότια Κορέα.

Elbe 19-7-2018

Η DNV GL και η Menon Economics ανακοίνωσαν ότι η Κίνα είναι το κορυφαίο διεθνές ναυτιλιακό έθνος σύμφωνα με τη νέα τους έκθεση «Τα ηγετικά θαλάσσια έθνη του κόσμου», η οποία παρουσιάστηκε στην εμπορική έκθεση SMM στο Αμβούργο την Πέμπτη 7 Σεπτεμβρίου. Η μελέτη αξιολογεί τα 30 κορυφαία ναυτικά έθνη σε όλο τον κόσμο σε τέσσερεις βασικούς θαλάσσιους πυλώνες: τη ναυτιλία, τη χρηματοδότηση και το δίκαιο, τη ναυτιλιακή τεχνολογία και τους λιμένες και την εφοδιαστική, σε μια προσπάθεια κατανόησης των βασικών κινητήριων δυνάμεων της εθνικής θαλάσσιας επιτυχίας.

Η έκθεση

Η νέα έκθεση ακολουθεί την έκθεση του Menon και της DNV GL για το 2017 σχετικά με τις «Πρωταρχικές Ναυτιλιακές Πρωτεύουσες του Κόσμου», η οποία μετατοπίζει την εστίαση σε μια εκτεταμένη ανασκόπηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας σε εθνικό επίπεδο. Τα 30 έθνη κατατάσσονταν κατά μέγεθος σε όλους τους τέσσερεις βασικούς θαλάσσιους πυλώνες και τις υποομάδες τους. Δεδομένου ότι ο ναυτιλιακός τομέας είναι ο κύριος κινητήρας ολόκληρης της ναυτιλιακής βιομηχανίας δόθηκε μεγαλύτερο βάρος στον ναυτιλιακό τομέα.
Η έκθεση του 2018 κατατάσσει την Κίνα ως το κορυφαίο ναυτικό κράτος παγκοσμίως, λόγω των πρώτων τεσσάρων της κατάταξης σε όλους τους θαλάσσιους πυλώνες. Η θέση της Κίνας είναι ιδιαίτερα έντονη στους πυλώνες των λιμένων και της εφοδιαστικής, με τα μεγαλύτερα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων και χύδην φορτίων παγκοσμίως. «Η δύναμη της Κίνας είναι συντριπτική, ιδιαίτερα στον πυλώνα των λιμένων και της εφοδιαστικής, αλλά και στη ναυτιλία», δήλώνει ο Erik W. Jakobsen, Managing Partner στην Menon Economics και συν-συγγραφέας της έκθεσης. «Δεν πρέπει να μας εκπλήσσει, όμως, καθώς η Κίνα είναι η μεγαλύτερη χώρα εξαγωγής και εισαγωγής του κόσμου. Η άλλη οικονομική υπερδύναμη, ΗΠΑ, ακολουθεί την Κίνα στην κατάταξη, με μεγάλους λιμένες και θαλάσσιες πόλεις τόσο στην ανατολική όσο και στη δυτική ακτή».Οι ΗΠΑ είναι δεύτερες, σημειώνοντας υψηλές τιμές και στις τέσσερεις διαστάσεις, ακολουθούμενη από την Ιαπωνία. Η Γερμανία, η Νορβηγία και η Νότια Κορέα μοιράζονται την 4η θέση. Η ισχύς της Γερμανίας έγκειται στη συνοχή της, με κορυφαία 5 θέσεις σε τρεις κατηγορίες, ενώ η Νορβηγία κατέχει τη μεγαλύτερη θέση της στο πλαίσιο της ναυτικής οικονομίας και του νόμου και της ναυτιλιακής τεχνολογίας. Η Νότια Κορέα σημείωσε κορυφαία θέση στη ναυτιλιακή τεχνολογία και είναι μεταξύ των κορυφαίων 10 στη Ναυτιλία, Λιμάνια & Logistics.

Η Ελλάδα στην 7η θέση

«Για τις 3 πρώτες ναυτιλιακές χώρες, η κατάταξη της μελέτης αντικατοπτρίζει το μέγεθος των εθνικών οικονομιών τους», λέει ο Shahrin Osman, Περιφερειακός Διευθυντής Ναυτιλιακής Συμβουλευτικής για τη Νοτιοανατολική Ασία, τον Ειρηνικό και την Ινδία, στο DNV GL Maritime, και το 2018 αναφέρει. «Ενδιαφέρουσα όμως, στην κοινή τέταρτη θέση της Νορβηγίας, της Νότιας Κορέας και της Ελλάδας στην 7η θέση βλέπουμε ότι οι ‘‘μικρότερες χώρες’’ μπορούν να έχουν ακόμα μεγαλύτερη επιρροή και σημασία στον ναυτικό κόσμο, την ιστορία και τις καινοτομίες. Ελπίζουμε ότι αυτή η έκθεση θα αποτελέσει πολύτιμο πόρο για τις εθνικές ναυτιλιακές αρχές ή τα κυβερνητικά υπουργεία, που θα αποτελέσει έμπνευση, σημείο αναφοράς και θα δείξει μια αναπτυξιακή πορεία προς την ηγεσία στον ναυτιλιακό κόσμο».